Logo Niepodległa
Logo PANSA
A A A      
 
English version Kontakt    
zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka

Film cybersecurity
Film cybersecurity
Film o PAŻP
Film o Podziale Polskiej Przestrzeni Powietrznej



Logo CEF

Najnowsze Informacje

2012.06.06, 08:06

Otwarcie zmodernizowanej części Terminala Pasażerskiego A w Katowice Airport oraz pomocy nawigacyjnej D-VOR/DME Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej

zdj

4 czerwca 2012 r. PAŻP ogłosiła uruchomienie nowej katowickiej radiolatarni D-VOR/DME. Przedsięwzięcie realizowała Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, która kupiła i zainstalowała nowe urządzenia nawigacyjne.

Po uzyskaniu stosownej zgody administracyjnej, opublikowała zmianę w AIP Polska, umożliwiającą w oparciu o nową radiolatarnie lepsze wykorzystanie pomocniczego kierunku podejścia do lądowania na pyrzowickim lotnisku.
Lepsze oprzyrządowanie pomocniczego kierunku podejścia do lądowania ma duże znaczenie, gdyż pomocniczy kierunek podejścia do lądowania, w związku ze zmieniającą się strukturą wiatrów, jest coraz częściej operacyjnie wykorzystywany.
Nowa radiolatarnia D-VOR zainstalowana w komplecie z dalmierzem DME to system radiowy, który dzięki specjalnym odbiornikom w samolocie - umożliwia pilotowi odczytanie namiaru prowadzącego do radiolatarni oraz podaje mu odległość od niej.

Nowa radiolatarnia będzie wykorzystywana przede wszystkim, jako pomoc nawigacyjna w przypadku lądowania na pomocniczym kierunku RWY09. Na głównym kierunku RWY27, podstawową pomocą nawigacyjną pozostaje precyzyjny system ILS (Instrument Landing System).

Sygnał nowej radiolatarni został już zmierzony z powietrza. Po uzyskaniu odpowiedniego zezwolenia na użytkowanie (9 lutego 2012 roku), została zarejestrowana w ULC w rejestrze lotniskowych urządzeń nawigacyjnych, a następnie zostały opublikowane zmodyfikowane procedury startów
i lądowań uwzględniające nową pomoc nawigacyjną. Radiolatarnia jest już od 31 maja 2012 operacyjnie wykorzystana przez pilotów. Budowa nowego urządzenia kosztowała 3 mln zł.(wartość netto sprzętu, projektu i robót budowlanych 3 000 903,00 zł).

PAŻP realizuje swoje inwestycje uwzględniając plany rozwoju lotnisk. Tak jest i w Katowicach. Nowe urządzenie D-VOR/DME zostało posadowione w taki sposób, aby mogło być wykorzystywane również dla planowanej, nowej drogi startowej na Lotnisku Katowice – powiedział Krzysztof Banaszek Prezes PAŻP.

Informacja prasowa

Na zdjęciu: D-VOR/DME




Na tytułowym zdjęciu od lewej: Prezes PAŻP Krzysztof Banaszek, prezes spółki zarządzającej Katowice Airport Artur Tomasik oraz Dyrektor Biura Służb Technicznych PAŻP Piotr Zawisza.

fot. P.Kluska, PAŻP

Relacje prasowe:
Informacja PAP
http://wyborcza.pl/

Gazeta Wyborcza Katowice
http://katowice.gazeta.pl/katowice/

Dziennik Gazeta Prawna
http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/

In Silesia
http://insilesia.pl/aktualnosci/

Polskie Radio
http://www.radio.katowice.pl/

TVP Katowice
http://www.tvp.pl/katowice/

TV Silesia Informacje - wydanie z dnia 04.06.2012
http://www.tvs.pl/silesiainformacje.html




powrót