Logo PAŻP
PANSA
A A A      
 
Polska wersja Contact Us    
zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka

Film cybersecurity
Film cybersecurity
Film o PAŻP
Film o Podziale Polskiej Przestrzeni Powietrznej



Logo CEF


N e w s

2007.10.25, 15:48

Passenger flights rise of 25%

zdj

In the first nine months of 2007 Polish airports served more than 14,618 thousand passengers – results from the data collected by Civil Aviation Office. It makes 25% rise in comparison to analogical period of the previous year.

More than a half of passengers used local airports. They checked in 7,529 thousand people. Warsaw airport was used by 7,088 thousand travelers.

From January to September 2007 local airports checked in 38.6 % more passengers than in the analogical period in 2006. The highest rise dynamics was achieved by airports in Wrocław (60.12%) and Łódź (56.38%), and the lowest in Warsaw (13.5%) and Szczecin (19.86%). Cracow (2,359 thousand passengers), Katowice (1,501 thousand) and Gdańsk (1,297 thousand) are the leading local airports in Poland.

The Civil Aviation Office forecasts, that in the next few years the most connections will be directed to the local airports. There are few reasons for that changes, for example successfully accomplished policy of managing local airports, focused on gaining as many passengers and airlines as possible, and situation at Warsaw airport, still getting worse and with no alternatives.

The Civil Aviation Office forecasts, that Polish airports will serve more than 19 million passengers in 2007 (16 million according to the 2007 prognosis of CAO).

Source: Civil Aviation Office




back