Logo PAŻP
PANSA
A A A      
 
Polska wersja Contact Us    
zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka

Logo CEF
Film o PAŻP
Film o Podziale Polskiej Przestrzeni Powietrznej
GNSS
Promocja zawodu KRL
Lataj z głową
lloyd_logo

N e w s

2007.08.22, 16:15

Eurocontrol launched the new Central Flow Management Unit Operations Room.

zdj

On July 3 2007 Eurocontrol launched the Central Flow Management Unit Operations Room in Brussels. The main task of this unit is to adjust air traffic control procedures to the constantly rising number of passengers travelling between European cities, and between the United States and Europe.

Victor M. Aguado, Director General of Eurocontrol wants to improve efficiency, and to make using airlines easier in the next decade. Actions which were taken are considered to be a cornerstone of Single European Sky. The Central Flow Management Unit Operations Room is in the possession of three enormous screens showing weather conditions on the European continent, entire air traffic in Europe, and North Atlantic flights.

Experts say that the number of flights has reached 33,000 a day in Europe, and is rising 5 percent a year. That can cause a situation, in which in 2020 airports will not be able to serve all the passengers without delays and cancellations of flights.

As a response to experts’ warnings, Eurocontrol insists on the creation of a single management system, which would coordinate air travels in Europe.

The present European management system is highly ineffective. One of the reasons is the state governments’ reluctance to trust the control of their airspace to one, common institution.

In 1960s, the idea of Single European Sky was not treated with goodwill by certain EU governments, but the necessity of air traffic safety enlargement and environmental protection requirements forced cooperation in that matter.

Source: Polish Press Agency




back