Logo PAŻP
PANSA
A A A      
 
Polska wersja Contact Us    
zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka

Logo CEF
Film o PAŻP
Film o Podziale Polskiej Przestrzeni Powietrznej
GNSS
Promocja zawodu KRL
Lataj z głową
lloyd_logo

N e w s

2012.07.12, 07:52

Beautiful people serving the beautiful game

zdj

During the EURO2012 tournament, Poland and Ukraine experienced their highest peaks of traffic ever. Some statistics: on 22 June 2012, Poland registered 2,443 flights and on 28 June Warsaw airport achieved a new record with 48 flights in an hour, for a total of 652 movements on that day. On 1 July 2012, Ukraine registered 1,946 flights, with 567 movements for Kiev Boryspil alone.

In the news story we published before EURO2012 started, we said we did not know who would be the winner. But, in fact, we had an idea - and we were right: the supporters were the ones, enjoying on time flights.

Indeed, the total minutes of delay were negligible compared with the increase in traffic that Warsaw and Kiev Boryspil experienced over the tournament, 20% and 5% respectively. For Poland, it even corresponded to a 40% reduction of total delays compared with the same period last year.

These figures show the value in collaborative working practices in the planning and tactical phases of operations.

More informations in Eurocontrol article




back