Logo PAŻP
PAŻP
A A A      
 
English version Kontakt    
zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka

Film cybersecurity
Film cybersecurity
Film o PAŻP
Film o Podziale Polskiej Przestrzeni Powietrznej



Logo CEF

Najnowsze Informacje

2015.10.27, 13:39

Większy poziom bezpieczeństwa, większa przepustowość warszawskiego lotniska.

zdj

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej i Przedsiębiorstwo Państwowe “Porty Lotnicze” zakończyły negocjacje i podpisały 26 października umowę o współpracy przy budowie na warszawskim lotnisku systemu A-SMGCS (Advanced Surface Movement Guidance and Control System).

A-SMGCS to zaawansowany system kontroli i kierowania ruchem w polu manewrowym lotniska. Użytkowanie systemu podnosi poziom bezpieczeństwa operacji lotniczych oraz zwiększa możliwości operacyjne lotniska w warunkach ograniczonej widzialności. System, który będzie wspomagać pracę warszawskich kontrolerów ruchu lotniczego, uruchomiony zostanie na lotnisku Chopina na przełomie 2018/2019 roku.

System A-SMGCS stanowić będzie uzupełnienie, dla planowanego na 2016 r., podniesienia procedur LVP od kategorii III na warszawskim lotnisku. Tym samym zredukowana zostanie liczba samolotów przekierowywanych z warszawskiego lotniska do innych portów lotniczych ze względu na niekorzystne warunki pogodowe.




powrót