Logo PAŻP
PAŻP
A A A      
 
English version Kontakt    
zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka

Film cybersecurity
Film cybersecurity
Film o PAŻP
Film o Podziale Polskiej Przestrzeni Powietrznej



Logo CEF

Najnowsze Informacje

2016.07.13, 14:26

PAŻP z SESAR-em zmienią europejskie niebo

zdj

Szybciej, taniej i bezpieczniej. Polska Agencja Żeglugi Powietrznej startuje w kolejnej turze edycji programu badawczo-rozwojowego SESAR 2020. Z efektów będzie korzystać cała Europa.

Redukcja opóźnień w ruchu lotniczym, ograniczenie kosztów wykonywanych lotów, wzrostu przepustowości lotnisk i przestrzeni powietrzne oraz negatywnego wpływu lotnictwa na środowisko to główne cele rozpoczynającej się II tury projektów innowacyjno-rozwojowych realizowanych przez Partnerstwo Publiczno-Prywatne SESAR Joint Undertaking. Polska Agencja Żeglugi Powietrznej wraz z partnerami zarządzającymi ruchem lotniczym w Czechach, Słowacji i na Litwie (Konsorcjum B4) jest członkiem grupy od początku lipca 2016 r.

SESAR Joint Undertaking (SJU), skupiające największe instytucje zarządzające ruchem lotniczym w Europie, wraz z konsorcjum zarządzających największymi portami lotniczymi w Europie, producentami zautomatyzowanych systemów naziemnych jak i wyposażenia pokładowego oraz Komisją Europejską i Europejską Organizacją ds. Bezpieczeństwa Żeglugi Powietrznej EUROCONTROL będzie zarządzać realizacją drugiej już edycji programu badawczo-rozwojowego pod nazwą SESAR 2020, stanowiącego komponent technologiczny inicjatywy Single European Sky.

PAŻP, przy wsparciu m.in. Politechniki Warszawskiej, Rzeszowskiej, Uniwersytetu Warszawskiego różnym przedmiotom przemysłowym będzie pracowała w projektach wszystkich czterech kluczowych obszarów (Key Features) ATM Master Plan, tj.:
- High Performing Airports – wysoko wydajne lotniska,
- Enabling Aviation Infrastructure – infrastruktura lotnicza,
- Advanced Air Traffic Services – zaawansowane usługi zarządzania ruchem lotniczym,
- Optimised ATM Network Services – zoptymalizowane usługi sieci zarządzania ruchem lotniczym.

Celem poszczególnych projektów R&D, realizowanych m.in., przez PAŻP, jest opracowanie jakościowo innowacyjnych i zunifikowanych rozwiązań infrastrukturalno-systemowych dla systemu ATM w Europie. Projekty mają zostać zakończone do 2022 roku.




powrót