Logo PAŻP
PAŻP
A A A      
 
English version Kontakt    
zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka

O
Film cybersecurity
Film cybersecurity
Film o PAŻP
Film o Podziale Polskiej Przestrzeni Powietrznej



Logo CEF

Najnowsze Informacje

2016.09.26, 15:01

Dronowa aplikacja w testach PAŻP

zdj

Aplikacja DroneRadar umożliwiająca wizualizację lotów bezzałogowych statków powietrznych trafiła do testów Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. We współpracy z pilotami BSP (tzw.dronów) będzie sprawdzane narzędzie, które docelowo – jeœśli testy zakończą się pomyœślnie -  ma umożliwić bezpośœredni kontakt z zarejestrowanymi użytkownikami tych statków i ułatwiać współpracę ze służbami ruchu lotniczego, w tym uzyskanie zgody na lot w przestrzeniach kontrolowanych.

Pilot tzw. drona, używający aplikacji DroneRadar, po zarejestrowaniu się (użycie w aplikacji funkcji Check-In) będzie widoczny dla wybranych służb ruchu lotniczego. Dzięki integracji aplikacji DroneRadar z systemami PAŻP, Kontrolerzy i Informatorzy FIS będą mogli obserwować zarejestrowane operacje bezzałogowych statków powietrznych. To z kolei pozwoli na przekazanie zgody lub odmowy na lot w przestrzeni kontrolowanej. Umożliwi też przekazanie informacji o zmianie zgody na lot (w przypadku przestrzeni kontrolowanych). Wizualizacja miejsc lotów RPAS da z kolei możliwośœć poinformowania innych użytkowników przestrzeni o wykonywanych operacjach. DroneRadar poinformuje operatora BSP o możliwośœci wykonania lotu w danym miejscu i czasie z uwzględnieniem wszystkich danych o przestrzeni powietrznej.

Początkowo testy obejmą obszary FIS Warszawa i FIS Olsztyn (przestrzeń klasy G). W drugim etapie do testów dołączą przestrzenie kontrolowane lotnisk (CTR): Gdańsk (EPGD), ŁódŸź (EPLL), Poznań (EPPO) i Kraków (EPKK).




powrót