Logo Niepodległa
Logo PANSA
A A A      
 
English version Kontakt    
zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka

Film cybersecurity
Film cybersecurity
Film o PAŻP
Film o Podziale Polskiej Przestrzeni Powietrznej



Logo CEF

Najnowsze Informacje

2009.04.01, 14:28

Druga rocznica działalności Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej

zdj

1 kwietnia 2007 roku odpowiedzialność za zapewnianie służb żeglugi powietrznej w polskiej przestrzeni powietrznej przejęła Polska Agencja Żeglugi Powietrznej (PAŻP), która zastąpiła Agencję Ruchu Lotniczego, funkcjonującą dotychczas w ramach Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze (PPL).

Agencja została powołana na mocy Ustawy z dnia 8 grudnia 2006 r. o Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej (Dz. U. z 2006 r. Nr 249, poz. 1829).

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej legitymuje się wieloma certyfikatami m.in. jakości: ISO 9001 AIS, ISO 9001 i PN-N 18001, jak również certyfikatem PART 145 (na obsługę samolotu L-410 UVP-E Turbolet).

Strategia PAŻP nadaje kierunek ku efektywnemu wypełnianiu zobowiązań ustawowych oraz systematycznemu wzmacnianiu pozycji Agencji na europejskim rynku usług żeglugi powietrznej. Utworzenie oraz rozwój sprawnego, efektywnego ekonomicznie i konkurencyjnego podmiotu w Europie, zapewniającego służby ruchu lotniczego zgodnie z wymaganiami prawa międzynarodowego i krajowego to obecny główny cel Agencji. Istotne jest utrzymanie wysokiego poziomu bezpieczeństwa ruchu lotniczego, zapewnianie doskonale wykwalifikowanej kadry pracowniczej oraz wysokiego poziomu jakości usług. Ważne jest również minimalizowanie opóźnień w ruchu lotniczym oraz utrzymanie efektywności kosztowej na akceptowalnym poziomie.





powrót