Logo PAŻP
PAŻP
A A A      
 
English version Kontakt    
zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka

Film cybersecurity
Film cybersecurity
Film o PAŻP
Film o Podziale Polskiej Przestrzeni Powietrznej



Logo CEF

Najnowsze Informacje

2010.09.14, 07:23

Nowa wieża łódzkiego lotniska

zdj

13 września 2010 r. o godzinie 11.00 na terenie Portu Lotniczego im. Władysława Reymonta w Łodzi odbyła się uroczystość wmurowania aktu erekcyjnego pod budowę nowej wieży kontroli ruchu lotniczego.

Wmurowania Aktu Erekcyjnego dokonali m.in. Minister Infrastruktury Cezary Grabarczyk, Prezydent Łodzi Tomasz Sadzyński, Marszałek Województwa Łódzkiego Wiesław Fisiak, Krzysztof Banaszek – Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, Leszek Krawczyk Prezes Portu Lotniczego Łódź oraz panowie przewodniczący samorządu miasta i województwa.
W uroczystości uczestniczyła pani Jolanta Chełmińska Wojewoda Łódzki oraz przedstawiciele zarządu wykonawcy obiektu - firmy Skanska S.A
Poświęcenia inwestycji dokonał Jego Ekscelencja Ks. Abp Władysław Ziółka Metropolita Łódzki.


Historia inwestycji
8 lipca 2010 Pan Krzysztof Banaszek – Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej podpisał umowę na budowę wieży (TWR) w Porcie Lotniczym Łódź.
Wartość umowy wynosi 11.952.585 zł brutto.
14 lipca 2010 nastąpiło przekazania wykonawcy terenu budowy.
Od tego terminu wykonawca na 51 tygodni na realizację inwestycji.
Umowny termin zakończenia budowy to lipiec 2011 roku

Opis inwestycji
Obiekt jest budowany na działce należącej do PAŻP o powierzchni 5962m2. Wybór miejsca pod nową wieżę został poprzedzony staranną analizą. Wybrano optymalną, centralną lokalizację. Inwestycja zostanie zrealizowana po południowej stronie drogi startowej w pobliżu jej środka oraz w pobliżu płyt postojowych.

Budynek składać się będzie z dwóch części: 2-kondygnacyjnej części administracyjno-technicznej oraz 5-kondygnacyjnej wieży.
W pracy kontrolerów niebagatelne znaczenie ma zarówno położenie jak i wysokość, na której się znajduje ich stanowisko pracy. Dlatego poziom operacyjny wieży zaprojektowano na wysokości 31,5 m n.p.t.

Podstawowe parametry budynku:
Wymiary budynku – 40,2x16,9m,
Powierzchnia użytkowa – 1 442m2,
Kubatura brutto – 7 188m3.

Komunikat prasowy




powrót