Logo Niepodległa
Logo PANSA
A A A      
 
English version Kontakt    
zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka

Airspace Strategy for Poland POLFRA Film o PAŻP
Film o Podziale Polskiej Przestrzeni Powietrznej

Strona projektu - Rozwój infrastruktury państwowego organu zarządzania ruchem lotniczym


Logo CEF

Najnowsze Informacje

2010.12.30, 10:10

WKRÓTCE W KRAKÓW AIRPORT BęDZIE MOŻNA LĄDOWAć W TRUDNIEJSZYCH WARUNKACH POGODOWYCH

zdj

Kraków Airport będzie pierwszym regionalnym portem w kraju, na którym zostanie wprowadzona tzw. II kategoria urządzenia ILS. Umożliwi to lądowanie samolotów w gorszych warunkach atmosferycznych.

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej potwierdziła właśnie, że działający w krakowskim porcie system wspomagania lądowania przy ograniczonej widzialności ILS (Instrument Landing System) spełnia wymogi II kategorii. Zarząd Kraków Airport zlecił wcześniej PAŻP sprawdzenie przydatności wysyłanego przez ILS sygnału w przestrzeni pod kątem wspomnianej kategorii II. Obloty i pomiary wykonane przez samolot laboratorium Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej potwierdziły pełną zdolność tego systemu do pracy w trudniejszych warunkach pogodowych. Tym samym krakowski port jest jedynym portem regionalnym w kraju, na którym urządzenia ILS mogą już działać w II kategorii.

„Obecne wyposażenie lotniska, w trudnych warunkach widoczności umożliwia pilotowi podjęcie decyzji o lądowaniu na wysokości nie mniejszej niż 60 m, przy widzialności na drodze startowej nie gorszej niż 550 m. Podwyższenie kategorii obniży te progi o połowę, co będzie miało istotne znaczenie w dniach gdy na otoczonym wzniesieniami balickimi lotnisku utrzymuje się denerwująca pasażerów i przewoźników mgła. Chcemy także w ten sposób uzyskać argumenty w staraniach o pozyskanie przewoźnika bazującego na stałe w Krakowie, co niewątpliwie wpłynęłoby korzystnie na dalszy rozwój siatki połączeń” – podkreśla Jan Pamuła, Prezes Zarządu Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków - Balice Sp. z o.o.

Obecnie trwają prace nad opracowaniem i publikacją odpowiednich procedur operacyjnych, weryfikacją warunków bezpieczeństwa w strefach podejścia i wznoszenia oraz kontynuowane są prace inwestycyjne. Docelowo, nawierzchnie lotniskowe będą wyposażone miedzy innymi w system świetlny, prowadzący bezpiecznie samolot do wyznaczonego miejsca postoju. Zarząd Kraków Airport liczy, że Urząd Lotnictwa Cywilnego wyda decyzję o podwyższeniu kategorii operacyjnej lotniska w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

W załączeniu informacja prasowa MPL Kraków.




powrót