Logo Niepodległa
Logo PANSA
A A A      
 
English version Kontakt    
zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka

Film cybersecurity
Film cybersecurity
Film o PAŻP
Film o Podziale Polskiej Przestrzeni Powietrznej



Logo CEF

Najnowsze Informacje

2011.05.06, 11:19

Nowe warszawskie ILS

zdj

Do końca listopada 2011 roku, na progu modernizowanej obecnie drogi startowej warszawskiego lotniska, rozpocznie pracę nowy system ILS/DME.
PAŻP kupił od EMTE SISTEMAS, S.A.U., w drodze przetargu nieograniczonego, za łączną kwotę 4.755 mln PLN, dwa systemy ILS/DME.

Zamówienie dotyczy: „zaprojektowania i wybudowania obiektów systemu ILS/DME RWY11 oraz RWY33 na lotnisku im. Fryderyka Chopina w Warszawie, wraz z infrastrukturą techniczną, odpowiednim wyposażeniem, niezbędnymi urządzeniami i akcesoriami, umożliwiającymi kompletną instalację, uruchomienie i eksploatację systemu ILS/DME”.

Zamierzeniem PAŻP jest uruchomienie ILS/DME RWY 11 nie później niż do 30 listopada 2011r., natomiast ILS/DME RWY33 rozpocznie prace przed końcem 2013 roku.

Nabyte przez PAŻP systemy ILS spełniają wymagania kategorii III C – czyli najwyższej. Ostateczne określenie klasy urządzenia nastąpi po zakończeniu instalacji systemu oraz po dokonaniu pomiaru „z powietrza” jakości i integralności sygnału.

Dopuszczenie systemu do pracy operacyjnej w kategorii III musi być poprzedzone, co najmniej półroczną pracą w niższej kategorii.

Koniecznym warunkiem podczas uruchomienia podwyższonej kategorii ILS na Lotnisku Chopina w Warszawie będzie konieczność rozszerzenia zakresu uprawnień wynikających z aktualnego Certyfikatu Lotniska.
Wymiana obecnie użytkowanych systemów ILS, na nowe jest spowodowana zarówno przez wiek eksploatowanego sprzętu jak i przez stopniowe pogarszanie parametrów systemu w wyniku zabudowy terenów wokół lotniska.
ILS/DME RWY11 został wprowadzony do pracy operacyjnej w końcu 1997r. a ILS/DME RWY33 w 1996 roku.

Remont drogi startowej DS-1 w roku 2011 i drogi startowej DS3 w 2013 roku, pozwala PAŻP wprowadzić do pracy nowy system bez dodatkowych utrudnień operacyjnych.




powrót